מציאת כיוון בחיים

אנו חיים בעולם שבו דברים רבים מתרחשים מהר יותר, אבל מתברר שיש גם כאלה שמתרחשים לאט יותר. כיום, גברים צעירים זקוקים לזמן כדי להתאים את עצמם לעולם המשתנה ללא הרף. לפעמים נראה שהם צריכים יותר מדי זמן, שהם מבזבזים את חייהם ולא מבינים שהם עלולים לפספס רכבות המובילות להצלחה ולשגשוג.

גברים צעירים רבים חולמים "להביא את המכה", ולא מוכנים לקבל את העובדה שרוב בני האדם חיים עם הכנסה כספית ממוצעת. הם יכולים לבנות לעצמם תוכניות עתידיות לא ריאליות, ללא אפשרויות נוספות במקרה שייכשלו.

יותר ויותר גברים צעירים מאבדים את האמונה בכך שהשהיית ההנאות המיידיות תבטיח להם הנאות גדולות יותר בעתיד.  מחד, הם עסוקים במחשבות על הצלחה גדולה, ומאידך, הם אינם מוכנים להשקיע מאמץ בהווה כדי לממש את החלומות על הצלחה ועל ממון: במקום ללמוד מקצוע הם משחקים במשחקי מחשב או עובדים בעבודות מזדמנות. לא פעם, הם מבזבזים את הכסף שהרוויחו על יציאה לטיול נוסף לחו"ל, על מסיבה של שלושה ימים או על רכישת מותרות. הם חיים בבית ההורים כדי לחסוך, אך בפועל, מעטים מהם חוסכים באמת.

מפתה לבקר את הגברים הצעירים על העמדות הנהנתניות שלהם ולהבין אותן כילדותיות שאיננה מתחשבת בעובדות החיים, אך אפשר לראות בהן גם חשיבה הפוכה ובוגרת יותר, או לכל הפחות תפיסה תמימה פחות ביחס לדורות הקודמים. למעשה, בתחומים רבים גברים צעירים מפוכחים וציניים יותר לגבי התנהלות העולם – תוצר של נגישות המידע על עוולות העולם, על חוסר השוויון, על השחיתות ועל היעדר הצדק.

בעבר, כאחראים הבלעדיים על פרנסת המשפחה, גברים מילאו את חייהם במשמעות בעזרת עבודה קשה והקרבה למען אחרים (יהיו שיטענו שהם קיבלו זאת בקלות רבה מדי וללא ביקורתיות מצידם), ובתמורה זכו למעמד ולהערכה. כיום, לעומת זאת, לא רק שהצעירים מחזיקים בפחות הזדמנויות למצוא תעסוקה ולהפגין את יכולותיהם המקצועיות, הם גם סופגים אין-ספור מסרים המציגים גברים מצליחים שחיים באופן נהנתני וחסר דאגות.

נראה שכולם מבלים במסיבות בארץ או בחו"ל, ומרוויחים כסף רב ללא מאמץ.

גברים צעירים נשבים בדימויים שאליהם הם נחשפים. לבסוף, כשהם מתעמתים עם החיים האמיתיים, הם חווים מפח נפש המוביל רבים מהם לשיתוק. חוויית ההתפכחות אינה קלה ומצריכה תמיכה, ליווי וחשיפה להזדמנויות אמיתיות המובילות להתפתחות ועצמאות.